I think, therefore I write. (我思,所以我写。)

Cogito ergo scribo

Wednesday, September 09, 2009

Still bad mood

I am still in a lousy mood, even though the menstrual cramp had subsided.

Yeah, am plagued by the heartache again lately.

This is normal i guess, as during the process of healing, there bound to be ups and downs. I am just at the down side now.

The past came haunting me -- the blissful happy days, the heart-breaking betrayal, the pain... and also the unknown future.

And i still miss my 贝 who no longer exists. As for YY, i am also worried about how he could cope with the difficulties in life and whether or not he would be tempted by Satan again during time of adversity.

In fact, i am not having it any easier because the wound was too deep, and no one has really taught me how to deal with hurt.

Yet, what i do know clearly is that bad times can either destruct a person, or provide the opportunities to change for the better. Whichever it will be is solely of the person's own choice.

I choose to go the right way. Always have been; always will be. Now that i am no longer a person without a faith, there will be guidance to me on how to walk the right path.

I guess i just have to be patient.

Labels:

如果你或他即将面对死亡(世界末日、绝症、意外等等),在面对即将到来的死亡的这段时间里,可能只剩下几秒几分,可能只有几天,不管即将死去的是你或他,你不会后悔没有给他(你那么心爱过的人)一个改过自新的机会吗? 面临死亡的最后一刻,你不会后悔没有再给他机会学习如何做一个更好、比以往更更好的人,重新一起走过你们的人生吗?面临死亡的那一刻,你不会有遗憾吗?你不会想陪在他身边吗? 仔细的回想,相爱相处的那么长的日子里,大家都会有一些忽略的地方,也会有自私的时候,这些不平衡的小事情,长久下来,在面对突然的外在刺激时,可能就会因这些下意识的不平衡引起一发不可收拾的状况。 那这就是人生的考验啊,大家都有责任,因大家都忽略了对方下意识的感受,不是吗? 亲人与外人最大的分别是什么?做错事了,外人可以放弃他。亲人呢?亲人永远都会愿意给他改过的机会,不离不弃的给予正面的支持与鼓励,乐观的走过逆境。。 在宣誓的那一秒开始,你们已经是最亲的亲人了。。承诺是一生一世的责任,宣誓的誓言神圣的地方就是不论对方以后变好变坏,我们都愿意接受,好的时候大家一起分享,他坏了,我们是不是完全一点责任都没有? 我们都不是圣人,这个世间没有完美的爱情,可是却有很多人在经历了考验之后,带着缺角的杯子,拥有更幸福圆满的人生,更懂得爱对方。缺角的杯子,换个角度看它,它还是圆的。

其实,基本上,你所说的可以简约成:“他的出轨,你也有责任,因为你们之前的相处发生了问题,所以才会让外在的刺激和诱惑所破坏。你身为他最亲爱的人,怎么可以不给他机会呢?”

我的回答:

(1) 一个人在生命中作出错误的选择,选择撒旦的诱惑而放弃光明的道路,没有人“造成”他这样做,是他自己的选择。当婚姻“有问题”时,就选择外遇,就是情有可原的吗?很多时候,外遇发生时,人们都会把一部分的责任也推向被背叛的一方,其实都只是藉口。婚姻的问题有很多方法可以解决,而外遇绝对不是其中之一。况且,我们之前的相处,根本就没有到“水火不容”的地步,我们才刚结婚,还很甜蜜啊!

(2) 婚姻是什么?是2个人之间的永远相爱忠诚的誓言。你说得很对,宣誓的时候,两个人就应该厮守,无论好坏。那么,在“坏”的时候(我们的“坏”就是进入关系平淡期),他又是否有记得这一点呢?他曾想过选择和那个中国女人在一起而放弃我,甚至想过利用我、罔顾我的死活,试问,是谁先丢弃了这段婚姻的承诺?是谁先选择摧毁誓言的?我是后备轮胎吗,在他想要的时候就要,不要的时候就可以一脚踹开?

(3) 机会没有给过吗?若在发现他感情出轨的那一刻,便头也不回的离婚,那就叫做没有给机会。在发现他的谎言和变心后,就马上放弃婚姻,那就叫做没有给机会。在自己已经痛不欲生的时候,隐瞒家里人,依然搬出去让他冷静、希望他回心转意、等待他离开那女人然后重建我们的婚姻,整整2个月的折腾,这些不算是给机会?他非但没有利用这2个月去改过,还从没有上床到上床很多次、考虑离开我、甚至和那女人计划利用我,然后我发现后决定放弃这段婚姻,却被指责“没有给他机会”?那么,告诉我,“给机会”的定义是纵容,是委屈求全吗?

(4) 以我的个性,是连感情出轨都无法原谅的,但我还是放弃我的原则,给了他改过的机会,为什么?除了我很爱他之外,我在那2个月的时候就是这样告诉我自己的,我不要人生有遗憾,我不要再即将死去的那一天后悔为什么我不给他机会。然后,机会给了,他不屑的舍去而选择撒旦,那么,我已经对得起自己和所有人了,包括他。

(5) 不做他的妻子不代表放弃他,我依然一直希望用一个“朋友”的身份在鼓励着他。再说,到最后,一个人如果自己先放弃了自己,不愿意正面的过人生,就算是最亲的人怎样做,也于事无补了。

this is for the anonymous who is still naive and I regards his/her comment as innocent. I believe this person must be living in a wonderful world, never experience BETRAYAL before.Listen carefully,I know pin for years. The Pin I know will just walked away from this man when she found out the truth. On the contrary,she gave him chanceS (is chanceS with S ok)but he fool her and torn her a part again and again.I am sure you just say it because you want to say it, come on feel it with your heart. Stand in Pin shoes, I am sure for other women, if they walked to this stage, most of them will just end their life. You should give Pin a pat on her shoulder instead of blaming her not to forgive. Hope you will never experience the same in life later.I been through this and the pain is not barable. Your comment is SILLY!Think before you comment next time. DS

人非圣贤,孰能无过。知错能改,善莫大焉。这些大道理每个人都会说。因为“针没扎到肉”嘛!
说婚姻出状况两个人都有责任,我赞成。
若说被背叛者必须为外遇负责任,则太为过了!尤其是彬的状况,太冤枉了!
作为陪她过了8年的朋友。见证过她第一段恋情的悲伤。我,曾经多麽庆幸她能认识YY,多么感激他为她带来幸福。在她婚礼上流下开心的泪。
但,才短短不够半年的时间,一切都变了!他的背叛对我们这些也认识了他近8年的“朋友”已是如此的伤,更何况当事人?我想没人能100%感受彬的痛的。更何况我们全破天荒没在事情一发生后就马上判了他死刑。彬给了他多少机会啊!结果真心换伤心,痛心,死心。
所以局外人请别如此大言不惭,教人何谓“宽容”。在经历这么多伤害后。
如果他真还爱她因知当下什么才叫对她好。
不要这么自私,让她摆脱不了阴影,一直陷在悲伤中。用时间证明一切吧!

Share your cogitation



Tuesday, September 08, 2009 @ 3:09 am: Bad mood
Monday, September 07, 2009 @ 3:41 am: Random updates
Sunday, September 06, 2009 @ 3:56 am: Sorrow attack
Saturday, September 05, 2009 @ 5:52 am: My cousin
Friday, September 04, 2009 @ 3:24 am: Back in SG
Thursday, September 03, 2009 @ 3:22 am: At work in KL
Wednesday, September 02, 2009 @ 3:06 am: The new girl
Wednesday, September 02, 2009 @ 2:16 am: Even happy food doesn't help
Tuesday, September 01, 2009 @ 1:28 pm: At Changi Airport
Tuesday, September 01, 2009 @ 3:24 am: The new maid